♥ FOR MY LOVELY ♥

Saturday, July 24, 2010

♥ my family ♥




SALAM SEMUA...
saya pada hari ini ingin berkongsi dgn anda semua....
STORY MORRY FAMILY SAYA....
YANG PERTAMA....

INILAH ARWAH ABAH SAYA...

nama arwah sgt2 la pjg...
coz arwah abah saya ni chinese msk islam...
so name arwah ada due la...

AMAN BIN ABDULLAH @ ONG TECK WAN....
ARWAH MENINGGAL DUNIA PADA 22/08/2008...
tepat pada pukul 10.45mlm....

ketika itu saya cuti semester....
so saya sempat untuk meluangkan bersamanya...
selama seminggu lebih la....

ARWAH menghidap penyakit kanser paru2...
so sape2 yg merokok tu kurang2 la ye....
ARWAH mase tu dah stage3b dh...
agak teruk la...
kami sekeluarga mendoakan abah selalu...
AL-FATIHAH....
AMIN....

p/s= pic ni diambil ketika arwah pergi ke bandung bersama kakakku....n yang kecik tu anak buah ku...dija....

I LOVE YOU DAD!!!!!SO MUCH!!!!


YANG KEDUA...

MY MOM YANG AMAT KU SAYANGI....

setelah arwah abah meninggal....
mama adalah segala2nyer tok aku...

MAMA LAH MAMA DAN JUGA ABAH....

OK...so...my mom name is...

FATIMAH BINTI HAJI KLING....

MAMA seorang tukang masak yg terhandal...
hahahahaha...
coz sume makanan mama masak sumenyer sedap2 belaka....
wah!!!!!bahasa melaka dh kuar la...
tau la org melaka kan????
lalalalalala....

klu korg nk tau mama n arwah abah asal dari melaka la....

jgn terkejot ye...
huhuhuhuhuhuhu.......

p/s= pic ni diambil ketika hari raya...

I LOVE U MOM!!!!SO MUCH....



YANG KETIGA...

INILAH HASIL DARI PERKAHWINAN EN. AMAN & PUAN FATIMAH.....

MOHD HIZAM BIN AMAN & RETIZA ABDUL RAHSID...

hubungan mereka terjalin ketika abgku bekerje di MAYBANK...
dan kakak ipar ku bekerja di klinik gigi di atas MAYBANK itu.....
so cinta berputik di situ la....

akhirnyer mereka bercinta dak bercinta...
apabila hatinyer telah tersangkut...
mereka berkahwin pada 5 september....
if xsilap la...
dh lupe sbnrnyer....
hehehehehehehe....

setelah berkahwin saya menimang cucu...
hahahahahahaha...
bukan menimang cucu la...
tu mama ngn abah la...
saya menimang anak saudara la...
my nephew....

pada 31/10/2000...

lahirlah...
cucu sulung lelaki en aman n puan fatimah...
mereka menatang minyak yg penuh kpd baby itu...
lah....dh katakan td yg sulung...
kami satu family happy dpt baby barun org baru dlm family kami.....

namanya ialah MUHAMMAD HAIQAL RAF'IE MOHD HIZAM......

pada 17/05/2006...

setelah beberapa thn yg lalu...
kami sekeluarge dikejotkan ag dgn kehadiran baru....
huhuhuhuhu....
anak saudaraku yg kedue lak...


namanya ialah...RAUQAH MYA HAZIQAH MOHD HIZAM.....


nama mereka diberi oleh kakak ipar ku..
itu yg sgt2 pjg tu namenyer....
mesti nk cukup corum 3 patah perkatan tu...
if xcecah....bkn kak atea la namenyer....


ok...sebelum terlupe...
kak atea ni ade la wat direct selling la...
beliau ni mmg suke meniaga...
so....korg nk tgk pe yg dijualnyer.....

di FACEBOOK!!!
search...ARIANA TEA...
jumpa la!!!...






NOOR LIZAH BINTI AMAN & KHAIRUL KHALID

hubungan mereka terjalin semasa mereka pergi...
mendaki gunung bersama2...
lalalalala....
kakak saya ni mmg suke pergi ke gunung ni....
same juge ngn abg ipar saya ni...
bgus la kawen...
de hobby yg same....

hubungan mereka berakhir ke jinjang pelamin...

PADA 4 november 2001...
mereka sah menjadi suami n isteri...
so...
looking 4 their baby...
lalalalala....

apabila sebok nak raya time tu..
kakak saya di sah kan mengandung...
bunting pelamin gitu....


setelah genap 9bulan...
lahir lah anak buahku yg 3...
lalalalalala

pada 19/08/2002...

nama diberi KHADIJAH KHAIRUL...

setelah beberapa thn yg lalu..
kakak ku mengandung..
tp xde rezeki gugur..
coz xde heart beat...

xpe kakak next time cube lagi...
ALLAH s.w.t lebih menyayanginyer...
mungkin de hikmah disebaliknyer...
agar baby itu bersama arwah abah...=((





ZURAIDAH AMAN & AZMIMI ABDUL GHAPAR

KISAH KAKAKKU LAGI

hubungan mereka terjalin ketika mereka di form5 lagi...
story mmg sgt lawak tau...
pabila kak aju biz skola mereka putus...

setelah kak aju menamatkan pengajian di UiTM Melaka..
taking Diploma In Banking....

kak aju mengambil Degree in Finance pula di UiTM Shah Alam...

ketika mengambil di degree itu..
mereka menjalin hubugannyer semula...

kak aju ini memang seorang yg pndi every sem DL..
saya je agak kurang seedikit..
lalalalalalala....

apabila tamat pengajian..
bekerja n bercinta...

mereka memutuskan utk bertunang dan berkahwin...
pada tanggal 21 feb 2004....

my birthday at 17 feb 1989 tau...
dekat jer....

pada 23/05/2007....
lahir la..
seorang lagi anak saudara ku....

yg diberi nama....
AQIL ZAFRAN AZMIMI....

ketika umur dlm 8bulan cmtu....





MOHD RIZAL AMAN




KISAH ABANG SAYA YG SINGLE MINGLE...

beliau abang yg sgt prihatin...
penyayang...
ambil berat...
dan saya syg sgt kat die....

coz saya beranggapan beliau sbg abah...
sejak abah meninggal dunia...
pengorbanan beliau xkan saya lupe kan...

mengambil saya di LRT...
pabila hujung2 minggu tok pulang...
hehehehe...
bosan2 dok di jengka....

beliau la yg menjaga mama selama abah pergi buat selama2nyer....

lebih dikenali atau nama samaran beliau ialah jejai!!!
hahahahaha....
die paling menyampah dgr nama tu...

biase kami sekeluarga abg jai....
hehehehehehe....

DIA SEORANG ABANG YANG SABAR...

dengan kerenah adik die yg lorat ni...
lalalalalala.....





NOOR AZURA AMAN

ALA...
xkan xknl kot.....
first dh nmpk muke saya kot...
lalalalalala....

saya anak bongsu dari 5 adik beradik...
saya single...
lalalalala...
taking Diploma In Business Studies...
at UiTM Pahang...

nama samaran di rumah byk...
kdg2 ju-are la...
adik la...
zura la...
azura la....
lalalalala.......




ok.....
penat x bace????
pnt kan????
so...
saya sertakan pic2 tok meredakan mate2 kamu semua...
yg penat membace.... =))

pape pon...
thx coz sudi bace ok???
sayang uols!!!!...
salam....












end of story....

No comments:

Post a Comment